25 Februari

jag har haft världens bästa semester med min pojkvän och hans familj.
lång bilresa dit och lång bilresa hem, men när man väl är nere i österrike så är det himmelskt.

fredag: vi körde ifrån slätteberga klockan fem på eftermiddagen/kvällen, så vi kunde ta båten från rödby vid tio. dock hann vi med en tidigare båt och tur var det, för jag fick träffa mia då! efter lite shopping på båten så väntade en lång bilresa till Eben, där vår lägenhet stod och väntade.
lördag: klockan elva på morgonen var vi framme. vi packade in sakerna i ett kick och sedan bar det av till backen. det var fint väder. sol och blå himmel. jättemysigt, men tyvärr tog snön stryk av det. det var endast fint att åka uppe på toppen och nere var konsistensen som smält smör. lite drygt, men det gick.

på tisdagen åkte vi till bad hofgastein och badade. jag tänkte slå mia en pling, men kom på att hennes mobil inte funkade där. jag älskar det badet. vi var där förra året också. jättevarmt vatten och otroligt fräscht och fint. lovely.

på torsdagen åkte vi till st. johann och shoppade. österrike är lite knepigt, antingen har de skitsnygga kläder (och då också skitdyra) eller så har de skitfula kläder till ett något sånär normalt pris. jag var inne i en affär där de sålde skitmycket fina tights, jeans och allt möjligt. helt plötsligt kommer expediten fram till mig och frågar en massa om mina cheapmonday-jeans. det kändes lite intressant att hon var med fascinerad av mina jeans än vad jag var av kläderna i affären, men var tusan. det bjuder jag på.

jag inhandlade ett par vans. svart-vitrutiga med körsbär på. 
otur om dom finns i sverige, bara.
hm!

jag har saknat erika som en gnu!
det ska bli roligt att träffa henne igen <3

ha det bra.
tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback