28 Februari

nu är det jobbiga i veckan överstökat.
imorgon är det praktik och på fredag är det slappe.
det funkar för mig.

idag hade vi beep-test (stavning?) på gympan. det var ganska jobbigt och benen kändes som spaghetti när man var färdig. jag är nöjd med mitt resultat, men ska självklart göra bättre ifrån mig nästa gång.
efter gympan hade vi samhälle. jag och jenny blev färdiga med vår uppgift och det känns otroligt skönt. jag ska fixa med resten som jag ska göra nu i helgen så jag har allt överstökat tills nästa vecka. jag vill ha ryggen fri..

efter skolan åkte jag in till stan och traskade bort till fängelset. pappa var där och jobbade idag, så jag åkte med honom och mamma hem sen. vi tog en liten runda inom maxi också. jag fyndade två böcker på bokrean och köpte chips+dip. man måste ha något gott att knapra på om man ska läsa, haha! mina föräldrar är så snälla som köper så mycket onödiga saker till mig. jag vet inte riktigt hur jag hade klarat mig utan dem.

en sak jag hörde på radion idag gjorde mig ordentligt upprörd! det är inte första gången jag hör det, men nu är jag så otroligt trött på att det ständigt tas upp i radion att jag snart smäller av. unga brottslingar som bryter sig in hos äldre damer, binder dem och tar deras pengar! jag förstår inte hur en människa överhuvudtaget kan göra en sån sak. det är en otroligt feg och riktigt äcklig handling! hur kan man ge sig på en äldre människa, som är mycket svagare och mindre än sig själv? en människa som inte kan försvara sig? jag blir så ARG! vad är det för samhälle vi lever i? jävla idioter. fy för tusan, vad förbannad jag är!

nu ska jag sluta vara arg.
eller, nej det kan jag inte.
jag ska sluta skriva om att jag är arg i vart fall.

imorgon är det praktik.
jag ska klippa storasyster och storebror. och på tal om klippning så måste jag ringa till fredrik om nästa fredag. wah, det får jag inte glömma. imorgon är det också lunchdags med erika (som också stoppade sitt finger i mitt öra idag. jag vet inte varför...) vi ska äta på favoriten. där är vi stammisar, hon och jag.

nu ska jag gå och ringa fredrik & efter det ska jag lägga mig och läsa i min nya bok!
ha det underbart.
puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback