9 Maj

Jag har haft en ganska givande dag, faktiskt.
det var längesen sist.

dagen började med att jag och amanda kom tidigare till skolan för att göra frisyren till vårt arbete som ska redovisas på måndag. det ordnade vi kvickt; färdigt efter 20 minuter. efter det så redovisade erika och emma sina arbeten, jenni gick igenom lite planering osv. och sen så började vi packa. jag har aldrig tyckt att det har varit roligt att städa, men när man verkligen längtar efter något så är det faktiskt ganska så roligt. (förutom att byggubbarna blev lite kinkiga, hm.) lektionen slutade klockan 11 och allt var frid och fröjd.

jag och madde stannade kvar och gjorde klart våra läggningar. (äntligen, en sak till ur världen!) när jag var färdig med mina så stack jag till min salong och var lite social. efter det köpte jag en dricka och gick till tivolibadet där de andra hade idrottslektion. jag var inte med för att jag är färdig med allt som har med gymnastik att göra. YES!

när skoldagen var slut så skulle jag egentligen ta halv 3-bussen till degeberga, men sket i det och gick till mormor istället. den kruttanten hade varit nere och cyklat för att träna sitt onda ben och det var hon överlycklig för. det var nog första gången jag såg henne glad sen olyckan. jag ska dit och klippa henne på fredag och det ska bli trevligt. hon tycker det är så roligt att få sällskap och då känner man sig så uppskattad.

ikväll är det pluggkväll. jag har nationellt prov i matte.b imorgon. shit, alltså. jag måste verkligen plugga. eftersom jag inte har öppnat böckerna hemma en enda gång under detta läsåret så får jag väl stå mitt kast. dumma mig.

annars har jag nog inte mer att förtälja?
jag saknar alexander, men det gör jag alltid. (så det var nog inte någon nyhet.)
nu går jag, hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback