Måndag 28/4

Imorgon har jag och Alexander varit tillsammans i 3 år. Och det är sjukt att det inte känns som så längesen som vi blev tillsammans. Jag minns det som igår; det första sms:et, dejten i slätteberga och den första pussen. Ja, underbar är bara förnamnet! På tal om honom, så pratade vi nyss i telefonen. Bestämde lite om valborg, plus att han berättade att han fått permission hela onsdag-dag, vilket betyder att han kommer hem redan imorgon kväll! Helt underbart, så nu blir jag hämtad i skolan efter fotbollsträningen inför skol-dm och sen kör vi direkt till Önnestad för att starta grillen. Då blir det party!

Fick nyss reda på att min skäggmodell som jag planerat att klippa på onsdagförmiddag rakade av sitt skägg i torsdags. Jag tar delvis på mig skulden, då jag kunde hört av mig lite tidigare. Dock kan man tycka att han faktiskt visste vilket datum det var och att han kunde ringt till Fia eller Göran och frågat om det blev av eller inte. Men jag ska inte klandra honom.. Alla gör vi misstag här i världen; glömmer saker och sånt. Får se om jag kan smöra lite för Per imorgon och kanske få lite extra tid på mig att hitta någon annan? Hoppas det iaf.

Idag har jag och min kära storasyster varit i Älmhult och köpt hennes & Andrés matbord. Det var en jäkla resa och jag måste säga, att de har jäkligt goda hamburgare där uppe. Kan inte påstå att resturangägaren verkade speciellt busy, men det är ju inte mitt problem. Haha, han väntade nästan på att vi skulle gå så han kunde plocka disken : )

Som avslutning på detta inlägg tänkte jag lägga in 20 frågor som jag ska svara på. Tycker alltid att det är så intressant att läsa andras och tänkte att jag också lägger in en. Dessa frågorna hittade jag på min vän Amandas (amandasigfridssons.blogg.se) svägerskas blogg; Zara heter hon! (zara82.blogg.se)

Tre skönhetsprodukter (inte smink) jag använder varje dag:
Dag- och nattkräm från Vivance, ansiktsvatten från Clinique.
Äter helst till frukost:
Mackor, helst rostade, och så dricker jag te eller juice till. Brukar lägga till en frukt ibland.
Så många grader vill jag att det ska vara för att jag ska bada utomhus:
Det ska vara ganska varmt. Kroatien var härligt, men då var det också upp mot 50 grader i luften, så jau.. Runt 20 grader om det är hemma i Sverige. MINST!
Om jag inte bodde i Sverige skulle jag vilja bo i:
Ett varmt land där jag hade kunnat jobba som frisör. Hade jag inte haft en pojkvän och en familj som jag vill ha nära så hade jag nog velat resa runt, liksom "backpacka" lite. Det hade varit grymt.  Sen när  jag blir pensionär ska jag självklart bo i Frankrike året runt och dricka vin hela dagarna!
Såhär många muggar kaffe har jag druckit i streck:
En halvslö dag på jobbet, hm.. Låt oss säga typ, 4? Då vet jag åtminstone att jag inte överdriver. Kaffe är gott när man sitter i solen med brudarna.
Ser helst på TV:
En ruskigt bra film som får en att sitta som på nålar från början till slut!
Om jag vann VM i en idrott skulle jag välja:
Fotboll, of course.
Hur mycket skulle du betala för en heldag med din idol/förebild/kändis:
Idoler hade jag när jag var liten, så.. Det finns många personer som beundrar, dock finns de i min närhet och jag behöver inte betala för att umgås med dem (haha!) Jag tror faktiskt inte att jag har något svar på den frågan. Sorry, sorry, sorry!
Om jag vann en miljon på triss skulle jag:
Jag skulle shoppa sönder; handla som en jäkla galning. Självklart inte för allt! Jag hade bjudit min kära pojkvän på en välbehövlig resa nu, mitt i stressen och sen hade jag nog sparat resten till den dagen då jag ska flytta till mitt alldeles egna hem.
Sitta i en vattenpöl eller bo i en snödriva:
Förhoppningsvis är den där vattenpölen någorlunda varm, då jag faktiskt hellre väljer den än snön. Snö är kallt och det är något som jag verkligen hatar; därför väljer jag vattenpölen fast jag egentligen inte heller är speciellt fascinerad av att bli blöt om kläderna.
En maträtt som skulle ätas varje dag året om:
All mat som mamma lagar är god, men om jag måste välja en så säger jag spaghetti & köttfärssås toppat med en klick vitlöks-cremefraiche. Det är galet gott!
Om du fick ångra nåt du gjort i livet, vad:
Jag ångrar faktiskt inte ett dugg. Jag har gjort misstag precis som alla andra, dock anser jag inte att det påverkat mig på ett så pass negativt sätt att jag behöver ångra det. Njae, ångrar mig; det gör jag inte!
Ett år utan julafton eller en sommar med bara värme och ingen sol:
Solen är ett måste efter den långa, kalla vintern och det enda med julen som egentigen betyder någonting för mig är mina närmaste och de hade nog funnits där ändå. (med det menar jag inte att julklappar inte är välkommet, eller så! haha.)

Nu ska jag, Charlotte Nordahl, göra mig redo för att gå till sängs.
Det är en dag imorgon också, som man säger.
Imorgon är det match mot Önneköp och jag är faktiskt väldigt taggad. Kötta! På kvällen ska jag se om det är lönt att åka hem till Alexander (beroende på när han kommer hem) och är det inte det så ses vi på onsdag-dag istället. Hoppas dock på att det blir imorgon! Nej, nu ska jag gå!
HEJ'RÅ!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Vad härligt :) en ännu längre lång helg :)

Postat av: amanda

VA?!?!?!?! åh nej! jaa bara du inte skadar dig mer bara.. :/ pusss!

2008-04-29 @ 21:18:57
URL: http://amandasigfridssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback