torsdag 24/4

Jag är så trött på denna veckan och längtar så fruktansvärt mycket tills den är slut. Det har bara varit en massa kladd, gråt, stress och så har jag varit arg också. Som ett bi! Idag är det i alla fall torsdag, så nu är det bara en dag kvar (som i och för sig inte är så bara) och sen är det helg.

Jag har varit allmänt stressad denna veckan i och med att vi skulle skriva nationella provet i svenska och jag ville verkligen göra bra ifrån mig denna gången också, så jag kan få betyget som jag siktar på. Jag kan ju inte påstå att jag blev överlycklig när salongen ringer och säger att det blivit knasigt i mitt schema på fredag, så jag måste jobba typ, mellan 10 - 18 utan att äta lunch. Verkligen inte. Det blir inte heller mycket bättre av att skolans studentkommité ringer och undrar var mina pengar till balen håller hus och det visar sig att tanten på banken har satt in dem på fel konto när jag var där i förra veckan. Nu är det firrat, men USCH! Det känns som oturen hänger efter mig denna veckan. Dock vet jag att det är simpla misstag som alla människor gör. Däremot kan jag tycka att om man gör något fel så rättar man till det illa kvickt. Blev lite besviken när jag fick ta tag i vissa saker själv dock och det kändes som att  andra mest sket i vilket. Tråkigt!

Nog med det negativa!
Dagen i sig har varit bra faktiskt. Nationella skrev jag och det kändes helt okej; nästan för bra, faktiskt. Efter det hade vi en megalång håltimme (som kändes ganska kort idag, men som annars brukar kännas lång) och dagen avslutades med företagsekonomi & redovisning av vårt företag. Tog bussen hem idag (!) Hör och häpna! Fick trevligt sällskap av Johan Lindhe inne på resecentrum och pratade strunt med Patric på vägen hem. Väl hemma var det att snabbt laga till spaghetti & köttfärssås och sen bar det av till träningen. Riktigt jäkla roligt var det idag. Jag tror att jag var i behov av att springa av mig lite och inte tänka så mycket.

På lördag är det öppet hus i Kallinge. Det blir en Alexander-dag och det ska bli väldans roligt. På eftermiddagen/kvällen ska jag åka hem till Sandra (Alexanders kusin) och klä henne till en brud, med hår och allt. På söndag är det gospelkonsert! Jag har bestämt att jag ska hämta upp Mathilda Williams vid 11, så hinner vi gott och väl till uppsjungningen. Det blir kalas!

På tisdag är det match och jag är uttagen!

Ha det så bra och tja.

Kommentarer
Postat av: amanda

strunt samma.. du vill inte ut imorgon? :D puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback