Fredag 29/8

Stort grattis till Sara Johansson (Sarre-Barre), som fyller 20 år idag!
Hoppas din dag blir fin, gummis.

Min fredag har varit otroligt tung. Min stackars lilla mormor. Åh, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva samtidigt som jag känner att jag vill skriva någonting. Begravningen var nog en av de finaste jag någonsin varit på. Mycket musik, prästen höll ett fint tal och så sjöng  jag och Cissi. Det var jobbigt, men samtidigt så älskade mormor att höra oss sjunga. Det var den anledningen som gjorde det så självklart. Där var mycket folk; många sörjande. Jag vet att vi ska vara väldigt glada för det långa liv som min mormor fick leva, men det är så himla svårt att släppa taget om någon som alltid funnits så himla nära. Vi har alltid (förutom nu den sista tiden) bott precis bredvid varandra och nu måste man inse att det är slut med det. Känslan av att jag aldrig mer kommer få träffa och prata med min älskade mormor är outhärdlig.

Mormor, vila i frid.
Jag älskar dig!


En sak som varit lite upplyftande idag är att jag fått ett samtal från Hårsalongen i Åhus. Ingela, som äger den salongen, vill att jag ska komma dit på torsdag och provklippa samt. provfärga och sedan kanske det leder till anställning! Det hade varit så skönt. Ett ljus i mörkret, så att säga.

Ikväll ska jag, Alexander och eventuellt Johannes gå och titta på Arn.
Innan det ska vi se på lite fotboll i Önnestad, så kvällen är redan full av planer.
Det är skönt; då slipper man tänka på det tråkiga.

Imorgon ska jag, mamma och lillebror åka och shoppa nedåt landet.
Svedala (billiga märkesjeans), burlöv center och lite annat smått och gott är på tapeten.
På kvällen blir det överraskningsfest för Cilla på salongen och det ska bli skojsigt.

Ha det fint!
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback