27 Februari

idag är det två dagar till studiebidrag.
det är galet vad jag är fattig just nu.

igår var jag assistent till wellas trevliga frisörer under förmiddagen. jag, amanda och berina satte i färger, toningar, sköljde färg och jag lärde mig sjukt mycket roliga tekniker. känslan av att få vara med och hjälpa de riktigt grymma frisörerna gjorde en uppspelt. vid middag så kom en av dem fram till mig och sa att jag hade varit perfekt som modell till en viss stil som de skulle visa upp, så hux flux, från att ha varit assisten så var jag modell till visningen istället. så sandra, som den duktiga frisören hette, färgade mitt hår i en mer beige-silvrig ton (jag är sjukt nöjd!) och klippte en lite kortare lugg på mig. DET var nog det roligaste jag hade varit med om. sen blev jag sminkad av deras make-up-artister och sen var det bara in på scenen och vända. vilken dag!

var lite trött imorse, dock. kom inte hem och inte i säng förrän sent igårkväll. drack lite vin med mamma innan jag gick och sova, hann prata med alexander också en liten sväng. jag börjar sakna honom nu; min älskling. han har varit borta sen i tisdags förra veckan. på fredag, så!

nu ska jag gå in och titta till mina kära salongskollegor, som har färgkurs uppe på skolan idag.
sen ska jag ta mig hem till min storasysters och andrés lägenhet för att ta mig en powernap.
tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback