Lördag 10/5

Nu har jag återvänt till skåne efter en helt galen trip till Stockholm.
Hv3 är den bästa klassen som finns; utan tvekan!


I torsdagsmorse samlades vi alla på tågstationen klockan 7 (snacka om att jag var död!), tog tåget som först gick till hässleholm, sen bytte vi och så var det non-stop-tågresa till huvudstaden! Väl framme så var det att direkt pallra sig till Goldwells studio, där det var en minivisning för oss elever. Efter visningen stack vi till vandrarhemmet för att installera oss. Väl på vandrarhemmet fick vi reda på att vi inte fick sova alla frisörer i ett rum, utan vi skulle sova typ, 12 stycken i en sovsal och 4 stycken i en. Helt sjukt! Det skulle även sova två polacker i vårt rum, som var killar till råga på allt. Haha. Det löste sig dock efter en hel del diskussioner. Alla fick finna sig i situationen, helt enkelt. På kvällen käkade vi mat och drack massor av vin inne på Gröna Lund och efter det stack vi till stureplan och festade. Helt sjukt roligt hade jag den kvällen. Jag och Mia avslutade med McDonalds-mat och somnade vid 3. Igår (fredag) var det uppstigning tio i 7 (frivilligt, faktiskt) för att slippa kön i duschen. Lite frukost, och sen var det en ekonomiföreläsning (som typ ingen tyckte var intressant pga. att vi var bakis hela högen). Efter det blev det shopping och sen bar det av hemåt.

Väl hemma så stack vi direkt till Henke (Maries man!) och förfestade. Sen bar det av till Grand och en massa dans! Det var riktigt jäkla roligt tills Mia, stackarn, fick en glaskärva i foten och det blödde tydligen rejält (jag var inte där). Sen åkte vi hem och jag somnade direkt. André blev besviken för att ingen skulle sova där han hade bäddat, men så är det ibland. Mia åkte ju som sagt hem till Hässleholm. Gums!

Idag har vi haft kalas för pappa, med jättegod mat och återigen vin. Nu har Cissi och de andra precis åkt hem så jag funderar starkt på att gå till sängs. Det har ju inte blivit speciellt mycket sömn de senaste dagarna. Imorgon är det konfirmation för Alexanders kusin Sandra. Tyvärr är det bara jag som ska dit (av oss två!), för han ligger inne. Nästa vecka muckar han och det lever jag på denna veckan. My baby's coming home!

En riktigt positiv sak som hänt idag är att Evalena har bokat vår resa till Kroatien, så nu finns det ingen återvändo och skönt är väl det? Vi ska åka vid samma tid som i fjol och då var det typ 49 grader varmt som mest. NU LÄNGTAR JAG GALET MYCKET TILL STUDENT OCH SOMMAR!

Nu har jag inte tid med det här längre, så ha det så bra!
Hej'råååååå!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Vad roligt detta låter :)
Förresten, tänkte höra vad du och Alex ska göra till helgen? Kunde varit kul om ni kom så hade vi kunnat grilla och bara snacka lite!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback