Måndag 5/5

Idag är det exakt en månad tills vi står och sjunger studentsången för fulla halsar. Helt galet känns det! Det känns nästan som att det var igår som mamma följde med en till skolan för första gången och så tar vi studenten om en månad! haha!

Idag har jag och Manda-pandan varit nere i Malmö och shoppat. JAG HAR HITTAT STUDENTKLÄNNING och det är jag fruktansvärt glad över. Ångesten är putsväck! Det blev en helt annan än den som jag hade i tankarna. Den är vit i botten med olivgröna och guldiga detaljer. Jättesöt är den! Egentligen hittade jag en sån som jag hade tänkt mig innan jag hittade den här, men den dissade jag då den var figursydd (och helt enkelt inte efter min figur!) Jag ska tacka min kära vän Amanda Sigfridssons för sällskapet. Det var underbart!

Nu har jag precis kommit hem. Efter Malmö så stack jag till salongen för att färga och klippa mamma. Det blev rackarns bra, faktiskt. Sprang inom skopunkten också, men hittade (konstigt nog!) ingenting som föll mig i smaken så det får vänta till nästa gång.

Jag ska även berätta att Balex, min Balex är inne på sin sista tid som militär. Igårkväll åkte han, sen ligger han inne nästa helg och helgen efter (den 16 maj) så muckar han. ÅH, vad jag är lycklig över det! Sen kommer han hem för gott och vi ska åka till Kroatien på semester. Allting är så bra nu! Har jag förresten berättat att jag fått fortsatt anställning + hjälp till gesället av min uuuuuunderbara chef, Fia Kristensson. Det gör mig så himla glad!

Nu ska jag gå ner och hjälpa mamma med maten.
Tacos; önskemat idag, för att jag var så duktig och gjorde vid hennes hår!
Ha det så bra. Hej'rå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback