Onsdag 25/2

Idag är det 25:e, vilket betyder att det är löning! Och gött är det! Jag är till på köpet ledig vilket jag tycker är väldigt, väldigt skönt!

Planerna för dagen är många, men jag ska nog hinna med. Jag har precis sorterat tvätten och nu tänkte jag gå till Maxi, handla lite fika och sådär. När jag väl är där och handlar så ska jag känna efter om jag orkar baka kanelbullar. Det hade varit smarrigt och de i frysen är slut! Efter det ska jag slappa, städa undan lite i lägenheten och vänta på att Amanda dyker upp. Hon ska öva på sin kortafton-frisyr under tiden som jag tvättar. (Tanken av att jag ska springa upp och ner i trapphuset med curlers i håret känns lite skum, men vad ska man göra?!) Efter Amanda har varit här ska jag klippa en vid namn Oskar. När Oskar är färdigklippt ska jag börja laga mat som vi ska bjuda min käre svåger, André på. Jag har fortfarande inte bestämt om det blir spaghetti och köttfärssås eller om det blir pasta med bacon (saffran, cremefraiche, paprika - MUMS!). Nej, jag får väl fundera på det.

Igårkväll var det träning och den var galet mycket jobbigare än vad den brukar vara. Men det kändes också som att man orkade mycket, mycket mer. De andra träningarna ger väl sig till känna nu. Dock har vi inte haft mycket överkropp alls, så det blir väl som vi skämtade om - att vi kommer se ut som de i den reklamen; de som cyklade och snurrade jorden (!) Massor av vader och normalstora upptill. Usch, nej. Det hoppas jag inte. Jag tycker det är fult med stora vader - särskilt på tjejer. Dock tänker man nog bara på sina egna, för det är väldigt få här i livet som jag tyckt sett konstiga ut.

Jag längtar till i sommar, närmare bestämt den 17 maj, för då kommer min storasyster hem igen! Det gör absolut ingenting att hon är ute och reser - ser andra sidan av jordklotet. Nej, det gör bara att jag är oerhört stolt över henne som vågar. Jag längtar till sommaren pga. saker som Cissi skrev i ett mail häromdagen. Då ska vi äta jordgubbar, se på fotboll (där man äter grillad korv), ha grillkvällar, kristianstaddagarna, åka till stranden och så vidare. Vi kommer ha så himla roligt, det vet jag, och det gör att jag längtar så in i vassen.

Ha det så bra, allihop!
Pusspuss

This is for you, sis.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag kan inte se den nedersta bilden/videon..?

2009-02-27 @ 05:14:02
Postat av: Lotte

The boy does nothing :)

2009-02-27 @ 08:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback