Torsdag 1/1

Då var det ett nytt år och precis som alla andra gånger undrar man vart det förra året tog vägen. 2008 bara svischade förbi och det hände massor av saker - tråkiga som roliga.

Gårdagskvällen spenderades hemma hos Sandra och Tim i deras nya lya. Man blev knappt svartis när man klev in i det fina, gamla huset med trägolv och öppna spisar i nästan varje rum. Jag är glad för deras skull! Kvällen var jättetrevlig med god mat och gott sällskap. Det finns knappt något bättre sätt att fira nyåret på. Vid midnatt smälldes det raketer och bomber - killarna hade laddat upp som tusan. Jag vet inte hur länge vi stod därute, men länge var det i alla fall. Fingrarna kändes som de hade frusit till is när man kom in i värmen igen. Det var som det brukar vara - tjejerna står och fryser och killarna är som barn på julafton. Happy new year!

Taxin kom och hämtade oss vid halv 3-tiden. Då hade fröken Charlotte redan sovit en stund, vill jag nämna. Precis efter tolvslaget blev jag jättetrött (antagligen för att man börjar dricka så tidigt). Vi kom hem till Kristianstad ganska snart och då slängde jag mig i sängen direkt. Väldigt trött och väldigt berusad.

Idag har jag och Alexander varit mer lata än vad vi brukar vara när vi är bakis. Sov till 12, gick upp och kollade läget, tittade på tv hela eftermiddagen och åt pizza för en timme sen. Ja, jag läste minsann i tidningen att pizzabagarna tjänar allra mest pengar på nyårsdagen, så vi var tvungna att sponsra dem lite!

Imorgon ska jag börja dagen med att gå på stan med Anna Persson. På kvällen är jag och Alexander hembjudna till Cissi och André på middag vilket kommer sitta fint i kistan. Det gör det alltid när man slipper laga maten själv :)

Nu ska jag återgå till tv:n och mys med min plutt.
Ha det bra och ett gott nytt år!

Som avslutning på det gamla året och för att välkomna det nya, lägger jag in en video på den låt som jag tycker allra bäst om just nu. Den är så enkel och känns så nära för mig. Lyssna och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback