Fredag 20/3

Äntligen är det helg! Jag är så glaaaaaaaaad. Eftersom jag för tillfället arbetar på H&Ms lager så arbetar jag måndag-fredag och är ledig lördagar. Visst att det kan vara kul att arbeta på lördagar - full fart och fläkt, men gud så skönt det är att inte göra det. Imorgon ska jag sova till klockan 9 (ja, det är sovmorgon för mig!), sen ska jag gå upp och äta en rejäl frukost. Efter det blir det lite städ och sådär i lägenheten, kanske en promenix. Vem vet? Klockan kvart i ett ska jag infinna mig på Degeberga IP för att spela match mot Hammenhögs IF. Det kommer bli en tuff match, dels för att Hammenhög är ett bra lag som spelar i division 4 och dels för att vi fattas många spelare på grund av skador. Men jag ska ge järnet - göra mitt bästa. Vi ska vinna, enligt min mening.

Idag slutade jag arbeta klockan 3. Efter jobbet gick jag bort till Maxi och pantade flaskor. Vi hade ett helt berg här hemma och jag kan inte förstå var de kommer ifrån?! Så mycket dricker vi väl inte? Antar att det kommer från förfester och sådär. Det är ju inte varje dag man går och pantar flaskor, så att säga. Vid klockan 6 gick jag bort till Cia och har varit där på tjejmyskväll sedan dess. Så otroligt mysigt att sitta med mina gamla arbetskamrater och prata strunt. Jag saknar att kunna göra det varje dag, men samtidigt trivs jag himla bra med mina nya arbetskamrater. Det är dock inte riktigt samma sak så jag är glad att jag kan fortsätta träffa dem fast jag inte jobbar på Ateljé håret längre.

Imorgonkväll ska vi ha ett lite större kalas för min man (Balex)  hemma hos hans föräldrar. Det ska bjudas på varmrökt lax och så ska vi ha allmänt trevligt. Jag har saknat mina brudar, Otthilia & Karna, så det ska bli himla trevligt att träffa dem. Jag kan tillägga att det är Alexanders kusins döttrar som är 6 och 8 år gamla, men de är så härliga att jag kan sakna dem ibland. Det ska bli trevligt att träffa hela släkten. De är förbannat trevliga.

Syster-Yster och Maria skrev ett inlägg på resedagboken idag.
Jag kände riktigt hur varm jag blev inombords när jag läste det. Jag saknar Cissi, otroligt mycket. Jag menar, hon är min bästa vän! Men ändå är jag himla glad för allt hon får uppleva nu när hon är iväg på sitt äventyr. När du kommer hem, storasyster. Då ska vi umgås!

Nu ska jag dra mig mot bingen och sova som en prinsessa.
Det ska bli mysigt när Alex kommer hem och lägger sina armar runt mig.
Ha det så bra! Hejdå och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback