Lördag 2/5

Idag är det bara 13 dagar kvar till min storasyster kommer hem.
Mamma och jag räknar ner för fullt - utan henne är inte vardagen densamma.

Valborg firade jag och Alexander hemma hos mina svärföräldrar/Alexanders föräldrar i Slättberga. Vi blev bjudna på jäääättegod mat och njöt av trevligt sällskap hela kvällen. Vid 1-tiden började vi köra taxi. Skjutsade hem Alexanders mormor till Tollarp, hämtade Philip i Degeberga och sedan körde vi till Tingvalla för att hämta Emelie och Jens (lagom överförfriskade! I alla fall Jens.) Haha. Jag har aldrig tänkt på hur jäkla kul det kan vara att vara nykter i berusat sällskap! Dock är det ännu roligare att också vara berusad.

Igår blev det solande och mys med picknick i tivoliparken. Galet skönt! Grabbarna blev rastlösa vid halv 4-tiden, så då körde vi ner till Åhus och köpte kulglass - första i år (!) och god var den! Efter glassen åkte vi hem, bytte om, killarna stack på bio och jag & Emelie hade mys med tacos. Sjukt skön dag, vill jag säga!

Idag har jag jobbat mellan 8.30-15.30 och det har varit helt sjukt mycket folk i stan. Man har inte hunnit uträtta något viktigt på jobbet utan det har varit antingen provpass eller kassapass. Men det har varit roligt! Tiden går fort när man har mycket att göra. Det blev lite handlat också! Min sista dag på schemat, eftersom jag ska börja klippa igen, så då var jag tvungen att bränna lite pengar :) Som egen företagare kanske det inte blir så mycket handlat i början? Ja, det var en bra ursäkt!



Som ni ser på bilderna så blev det ett par trasiga jeans (som jag fullkomligt älskar! Trodde dock aldrig att jag skulle köpa ett par såna), det blev en svart tubtop som är lite ledigare vid magen (asgött). Jag köpte en klänning på rean också, inte skitsnygg men för 50 spänn kan man nog ha den på stranden en eller två gånger.

Egentligen hade jag behövt hitta en svart klänning till fredag, men jag tror jag får hitta något i min garderob (kanske till och med åka bort och rota i Cissis). Jag ska vara fin och jag ska vara bra. Jag ska sjunga bättre än jag någonsin gjort för Marias skull - även för Toddes och tjejernas. De betyder så mycket för mig så jag ska göra det skitbra.

Nu ska jag invänta min grabb som är på rally.
Senare ikväll ska vi och André åka till Immeln där vi ska grilla. MYS!
Ha det najs. Imorgon är det match och vi ska vinna som fan.
PUSS

Kommentarer
Postat av: amanda

Jag tycker det ska bli härligt att få träffa dig på måndag. :)

Postat av: amanda

Jag tycker det ska bli härligt att träffa dig på måndag. :)

2009-05-02 @ 20:37:20
URL: http://amandasigfridssons.blogg.se/
Postat av: caroline

jättesnygga jeans! :)

2009-05-04 @ 17:42:19
URL: http://hellobaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback