Söndag 10/5

Idag är det söndag, vilket betyder att det är måndag imorgon och början på en ny vecka. Inte vilken vecka som helst utan DEN SISTA VECKAN INNAN CISSI KOMMER HEM! Snacka om att jag längtar efter att få krama henne, kunna ringa henne varenda dag (förbered dig, syster), fika på balkongen och maaaaaaaaaaaassor av andra saker som hon och jag kommer göra i sommar. Detta kommer bli en riktigt härlig sommar - det känner jag på mig redan nu.

Helgen som gått har varit en av de sämre jag varit med om i mina dagar. I fredags var vi alla lediga från jobben för att kunna vara med på Marias begravning. Jag sjöng och mådde inte alls bra under tiden som jag gjorde det. Själv tycker man alltid att det kunde varit bättre - hörde däremot på H&M att Kristinas (min kollega) dotter varit på begravningen och berättat om min sång hemma efteråt. Då blir man glad och stolt över sig själv. Jag trodde inte att jag skulle klara av alla tre låtarna utan att gråta, men det gjorde jag. Jag gjorde det för dig, Maria - för att det skulle bli precis som du ville.

I fredags kväll blev det tv och gottis! Både jag och Alexander jobbade dagen efter så det fick bli en lugn hemmakväll. Ja, igår var det jobb. Började dagen med att klockan 10 infinna mig på salongen (Xclusive) för att ta kort till hemsidan. Har ni ingenting för er så varsågod att gå in och titta (www.xcl.se). Kan tänka mig att bilden inte kommit upp än, men så småningom gör den det. Efter det gick jag och jobbade på H&M i tre timmar. Slutade klockan 3 och begav mig då hemåt för att göra vid mig inför kvällen.

Förfest hos André på kvällen där. Jag hade himla trevligt, däremot kom känslorna från fredagen ikapp mig - jag insåg att jag inte fällde en enda tår under Marias begravning och mådde kasst för det. Visst, nu i nyktert tillstånd vet jag varför och är stolt över att jag inte grät, dock tänker man inte riktigt likadant med ett par glas vin i kroppen. Så jag var ledsen och drog mig hemåt när de andra stack ut. Mina skor gick sönder med och det kändes inte riktigt okej att gå ut i Cissis (väldigt obekväma!) pumps!

Idag var vi uppe tidigt (halv 9). Köpte baguetter på Cafe Sandhem och sedan åkte vi till Huaröd för gå på gudstjänsten då de läste upp Marias namn. Efter det åkte vi in till stan, bjöd mamma, pappa & lillebror på fika här hemma och gick sedan ner för att titta på storebrors match (amerikansk fotboll). Riktigt duktig var han! Jag blev lite förvånad faktiskt och mår lite dåligt för att man kollar så sällan. Han gjorde en riktigt bra match och jag är glad för hans skull - att han hittat en sport som han trivs med. Ibland hade jag också velat kunna ta ut mina aggressioner på det sättet som de kan. Jag ser mycket nöje i att analysera tacklingarna - fy tusan vad vissa flyger! Det var härligt att sitta ute i det fina vädret hela eftermiddagen!

Nu ska jag och mannen fundera ut mat till kvällen.
Undrar vad vi ska hitta på för spännande :)
Saknar dig, Cissi! Räknar ner för fullt!
PUSS och hejdå.

Kommentarer
Postat av: amanda

vad skönt det gick så bra i fredags gumman. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback